urcovani polohy podle wifi

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Září 6 15:14:48 CEST 2015

Nehledejte v tom žádnou velkou vědu. Jdete po ulici a pokud máte na mobilu zapnutou GPS a on zároveň přičuchne k nějaké WiFi, tak ji může bonznout Googlu s přesnými GPS souřadnicemi, kde ji viděl. Vzhledem k tomu, že většina lidí chodí po ulici a ne "na dvorku za barákem" a ta WiFina je pro většinu viditelná jen v určitém úhlu (třeba na spojnici anténka APčka - okno - chodník), tak je to na tom místě docela přesné i přesto, že stejný signál je vidět na více místech okolo domu. Ovšem pokud půjdete na ten dvorek za barák a tam tu WiFinu taky uvidíte, bude Vám to tam ukazovat pozici na chodníku před barákem a ne na dvorku za barákem.
Studoval jsem to při jízdě tramvají po Praze a je krásně vidět, jak poloha na mapě skáče od WiFiny k WiFině.

Jakub Šerých