urcovani polohy podle wifi

Zdeněk zdej na atlas.cz
Neděle Září 6 09:16:40 CEST 2015

To zaměření na chalupě je určitě podle WIFI?
Já vidím svou polohu na mapě i při vypnutém GPS a WIFI. Takže je to zaměření
nejspíše podle GSM (BTS).

Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Sunday, September 06, 2015 5:47 AM
To: HW-news
Subject: Re: urcovani polohy podle wifi

Zdravím,
  myslím, že to není přesné, ačkoliv Google to tak sám presentuje. S GPS mi
prakticky každý mobil indikuje při dobrém signálu přesnost 3m. Nevím proč,
lépe to nejde. Vidí třeba 16 satelitů, používá např. 12-14 ze 28, ale lépe
než na 3m to nedá. Již před mnoha lety stařičký Garmin uměl 1m, a to jeho
chipset tuším naráz uměl jen 6 nebo 8 satelitů, ale to se mohu mýlit, bylo
to fakt už dávno.
  Bez GPS je nejlepší přesnost lokalizace tak 20 - 30m, přesný údaj o
přesnosti v tomto případě neumím získat jinak než poměřením kolečka na mapě.
Je ale pravdou, že to zjistí poměrně rychle. Třeba u mne na chalupě je
jediná WiFi v celém okolí a s vypnutou GPS mne lokalizuje vždy na jedno a to
samé místo na zahradu, zřejmě to, kde jsem stál, když poprvé bonznul moji
WiFi do lokalizačního systému Google :-).
  Zdraví Pavel