urcovani polohy podle wifi

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Neděle Září 6 05:47:25 CEST 2015

> Dobrý den,
> syn mi tvrdil jak je GPS v mobilech nepřesná a jak Google zpřesňuje polohu
> ve městech pomocí wifi sítí. Prý že podle síly signálu. To mě teda dostalo,
> protože tyhle mikrovlny mají v ulicích i v budovách spoustu odrazů a přijde
> mi že to přesnost GPS nemůže překonat ani náhodou. Nebo má wifi taky nějaké
> určování vzdálenosti, jako to mají mobily?
>
> Anděl

Zdravím,
  myslím, že to není přesné, ačkoliv Google to tak sám presentuje. S GPS
mi prakticky každý mobil indikuje při dobrém signálu přesnost 3m. Nevím proč,
lépe to nejde. Vidí třeba 16 satelitů, používá např. 12-14 ze 28, ale lépe než
na 3m to nedá. Již před mnoha lety stařičký Garmin uměl 1m, a to jeho chipset
tuším naráz uměl jen 6 nebo 8 satelitů, ale to se mohu mýlit, bylo to fakt už
dávno.
  Bez GPS je nejlepší přesnost lokalizace tak 20 - 30m, přesný údaj o přesnosti
v tomto případě neumím získat jinak než poměřením kolečka na mapě. Je ale
pravdou, že to zjistí poměrně rychle. Třeba u mne na chalupě je jediná WiFi
v celém okolí a s vypnutou GPS mne lokalizuje vždy na jedno a to samé místo
na zahradu, zřejmě to, kde jsem stál, když poprvé bonznul moji WiFi do
lokalizačního systému Google :-).
  Zdraví Pavel