Re: Nová pájecí stanice ?

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Září 5 17:07:54 CEST 2015

On ten ďábel bude v detailech :-). Třeba já pracuji (občas)  se
součástkami GasFet a podobnými velmi citlivými věcmi. Pájel jsem je s
ERS50 se zatajeným dechem a máte pravdu v tom, že jsem nikdy žádnou
nezničil. U běžných součástek bych si s tím moc hlavu nedělal. Jediné co
se mi kdy podařilo pájením zničit byly dvoubázové FETy když jsem je
pájel trafopájkou. Ale to už je hooodně dávno :-).

Pokud se tu diskutéři na něčem shodli, tak na tom, že z "davu" vysoko
vyčnívají velmi drahé páječky firem Metcal a ERSA. O Metcal není potřeba
diskutovat ale u ERSA prostě nějaké know-how být musí. Jinak by tak
nevyčnívala a neshodlo by se na tom tolik lidí.

Nakonec mě zaujal ten odkaz na I-con Pico. Ta je za cenu kterou jsem
ochoten dát a docela se mi líbí. Výkonná je dost a mohla by splňovat i
překračovat všechny mé požadavky. Máte ji někdo ? a můžete k ní něco říci ?
Čeho se trochu bojím je to jak jsou ty hroty mrňavé. Často pájím různé
krabičky a komponenty z cínovaného i měděného plechu, pájím tlusté
vodiče a pod. U ERS50 jsem na to používal hrot "kopyto" který
naakumulované teplo předával ve velké ploše. Je mi jasné že u ERSA teplo
naakumulované v hrotu nahrazuje okamžitý přísun energie. Ale obávám se
že tou malou stykovou plochou toho asi moc neohřeju. Jak velké věci s
těmi ERSAmi pájíte ? V nejhorším si můžu nechat tu ERSku s hrotem Kopyto
na humpolácké věci. Ale radši bych měl jednu pájku na všechno.

     Martin.