Re: Nová pájecí stanice ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Září 5 16:30:56 CEST 2015

Děkuji.
Dovolil jsem si odcitovat a okomentovat 2 myšlenky z Vaší odpovědi.

Ano, statická elektřina může určitě být problém, ale ten je nakonec
stejný i když
na tu součástku hrábnu pinzetou, jako když na ni hrábnu hrotem páječky.
Nějaká základní pravidla, jako je rozumně antistatická pracovní podložka
a podlaha,
a ne moc umělohmotné oblečení je dobré dodržovat, o tom žádná.
Ale z praxe - fakt vám odcházejí při pájení součástky, takže řešíte
akutní reálný
problém, nebo řešíte teoretický problém (něco jako obava z medvědů na
Vysočině)?
Já vím, že na to je oblíbená odpověď, že součástka nemusí odejít hned,
ale sníží
se její životnost. Tento argument je nevyvratitelný, stejně jako je
pravděpodobně
nepotvrditelný. Ale opět - měli jste reálný problém, že odcházely
součástky a bylo
skutečně _důvodné_ podezření na tuto příčinu? Tedy např. po zavedení
protiopatření
se stejné problémy u stejných součástek už nevyskytovaly?

A k tomu vývoji páječky: souhlasím, že vývoj mohl přinést nečekané
komplikace, nakonec
jako skoro každý vývoj. Ale po jejich vyřešení a odstranění předpokládám
platilo to,
co jsem psal, tj. že opakovatelnost výroby pak už byla levná.
V takovém MP3 přehrávači z tržnice za 50 Kč je určitě mnohem víc
know-how, mnohem
víc výpočetního výkonu a mnohem složitější SW než v jednochipu, který
snímá tepelné
čidlo a spíná napájení topné spirály v páječce.

PL