Re: Nová pájecí stanice ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Září 5 14:53:32 CEST 2015

Snad v sobotu bude snesitelný i takhle amatérský dotaz.

V čem je problém s ESD u páječek? Proč se tady musí řešit, že nějaké
pico to neumí
a nano to umí?
Šlo mi rukama pár páječek, všechny měly nějaké keramické topné tělísko,
které
vyhřívalo hrot. Takže vždy to bylo galvanicky odděleno od toho hrotu.
Všechny měly možnost někam na ten hrot připojit káblík pro uzemnění.
Tak kde vzniká to reálné nebezpečí?
Nebo tam jde o nějaké rušeni naindukované luftem? Ale to by se přece
mohlo naindukovat
stejně třeba i do pinzety, kterou tu součástku držím.
Nebo je v tom nějaký velký ďábel, co se ukrývá v detailu?

Za život jsem toho napájel docela dost, dost mi toho při pokusech i
odešlo, ale napamatuju
si, že bych oddělal něco při pájení (nemyslím teď termální destrukci, to
se mi už jistě povedlo).
Přeměna elektrické energie na teplo je asi ten nejjednodušší elektrický
stroj, tak mi ty velké
problémy fakt nejsou jasné. Že může být rozdíl v kvalitě regulace si
ještě dovedu představit,
ale i to je relativně jednoduchý proces, který když se jednou vyvine,
tak náklady na jeho
opakovanou výrobu už jsou minimální. Tak kde se berou ty šílené ceny
výrobků?
Nemám teď samozřejmě na mysli koncepčně jiná řešení typu VF ohřevu atd.

To prosím rozhodně nerýpu, fakt mi to není jasné a zajímá mě to.

PL