galletto kabel

Lubor Otta butan na centrum.cz
Sobota Září 5 11:35:56 CEST 2015

Nedávná diskuze o čínských klonech FTDI mě inspirovala abych vytáhl
Galletto kabel, který jsem si před lety koupil, z číny, nefungoval mi a
tak jsem ho odložil.
Pro ty kteří kabel neznají je to kabel pro připojení do diagnostické
zásuvky auta, používající dnes už zastaralé rozhraní K-linku.
Kabel se dodával spolu s programem galletto 1260 a měl umožnit přečíst a
případně i naprogramovat řídící jednotku motoru, v mém případě EDC15, s
tou mi to nefungovalo.

Kabel uvnitř obsahuje FT232RL s největší pravděpodobností čínský klon. A
zapojení odpovídá kabelu KKl, tedy uart ovládá tu k-linku podobně jako
by to dělal budič pro LIN. (Předpokládám že lin bude pro účastníky
konference známější)
Svůj kabel jsem připojil k terminálu, kontroloval osciloskopem, a on tu
k-linku uzemní vždy po celou dobu přenášeného znaku. Snad takhle nějak
vypadá výstyp TxLED toho FT232, ale výstup byl určitě připojený na Tx
pin obvodu.
Tak jsem obvod vypájel, a nahradil originálem. Pomocí programu FT prog
jsem přepsal i identifikaci a další parametry podle původního chipu,
ProductID je EOBD2.
Teď už se kabel chová jako rozumný KKl kabel, jen s tím nedostatkem že
program Galletto ho nenajde, a tedy vůbec nepracuje. Předtím kabel
našel, ale nedokázál identifikovat motorovou jednotku.
Zbývá mi poslední krok, zkopírovat i uživatelskou část eeptom z
původního FT232R, na což jsem zatím nenašel hotovou utilitu.
Budu vděčný za informace a nápady jak k programu Galletto, tak i obvodu
FT232R, a jeho chování kdy z TX jdou pulsy o délce celého přenášeného
znaku. Mohl být obvod takto znefukčněn zlým novým driverem od ftdi?
Lubor