Re: Nová pájecí stanice ?

Pátek Září 4 18:05:06 CEST 2015

Když se tady probírají hroty ... letoval jsem vývody k baterkám LiFePO4
(buřty 2,5 Ah) a poučen že potřebuju výkonnou páječku s velkým hrotem,
vzal jsem na to opravdu velké kopyto. Doba pájení cca 2 vteřiny a u dvou
článků ze čtyř se asi vytavila (nebo tlakem vymáčkla?) ta pojistka na
mínusu a články začaly cintat :-( Pájel jsem tam plechové propojky, holt
tohle asi dost dobře nejde. Když jsem pak na krajní články pájel lanko,
bylo to úplně bez problémů. Tavidlo F1, cínem nacucané lanko a páječku
jsem přimáčk na to lanko. Víčko článku se ohřálo jen pod tím lankem,
bylo to prohřáté rychle a s přetlakovou pojistkou to nic nevyvedlo. Pak
jsem si uvědomil že tak obrovský hrot je zbytečný. Stačí tak velký, aby
naakumuloval teplo pro jednorázové ohřátí toho kousku lanka a plechu pod
ním. Takže klidně i kus mědi nasazený na ručku ERS50.
Anděl