OT: páteční fyzikální okénko

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pátek Září 4 15:21:49 CEST 2015

A nemohly by v té mechanice roli hrát "elektrické" odpory? A proto 2
vzorečky, které v elektronice máme taky?

----- Původní zpráva -----
Od: "Miroslav Mraz" <mrazik na volny.cz>

To je problém FELu, teoretická mechanika se učí až v doktorandském
studiu, ač je pro pochopení principu nezbytná. Pokud chcete, můžete se
podívat na http://www.aldebaran.cz/studium/mechanika.pdf prof. Kulhánka,
je tam i ta obdoba mechanického oscilátoru pomocí LC členu a odvození
rovnice (1.1.6). Ovšem, že by z toho vyplývaly dvě rezonanční frekvence,
to nějak nevidím.

Mrazík