RS-485 do hvezdy

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Pátek Září 4 14:05:49 CEST 2015

Dobry den,
uz nejaky cas si doma vyrabim "chytry dum". Prevazne jde o ovladani
topeni, upozorneni na rozsvicena svetla a ovladani svetel, mereni
teploty a podobne veci. Na propojeni jednotlivych modulu s ridicim
pocitacem (Raspberry Pi) pouzivam RS-485 s Modbus RTU. Zadne velke
rychlosti nepotrebuji, aktualne mam 19200, ale stacilo by mi i 9600.
Posledni dobou me cim dal vic limituje topologie sbernice. Mnohem vic
by se mi hodila hvezda. Slo by o 2-3 samostatne sbernice v centralnim
miste u RPi propojene dohromady (viz obrazek v priloze).
Existuje nejaka snadna a levna moznost, jak propojit vice RS485
dohromady? Nasel jsem pouze same drahe a komplikovane reseni.
Zatim mi prijde asi nejsnadnejsi (ne nejlepsi) do RPi pripojit tri
USB-RS485 prevodniky http://www.ebay.com/itm/171659814564 a v me
aplikaci pracovat samostatne se tremi porty.

--
S pozdravem
Bc. Martin Vancl

e-mail:  tux.martin na gmail.com