kviz na piatok - uz ani tie kable nie su to co byvavali...

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Pátek Září 4 10:45:06 CEST 2015

Ne, byl to kuprextit. Takový ten hnědozelený ve kterém byla vidět hrubá strukruta skelné tkanity. Kuprexkart jsem nikdy nepoužíval. Stačilo opravovat věci které z něho byly vyrobené...

    Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Friday, September 04, 2015 9:38 AM
To: HW-news
Subject: Re: kviz na piatok - uz ani tie kable nie su to co byvavali...

Ten "komunistický" tišťák byl papírový? A nejspíš měl místo epoxydu bakelit? Pokud ano, tak se nedivím. Ještě za komunistů jsem dělal měnič pro zkoušení nějakých relé na lokomotivách. Dávalo to 800V 100 mA a mohlo to běžet cca na 40 KHz. Měnič jsem oživil, vyndal trafo a dones do železničních opraven naimpregnovat. Bakelitovým lakem, kterým impregnovali trakční motory. Měnič s naimpregnovaným trafem nedával napětí, jen bral proud a chvíli jsem nechápal, co se děje. Pak někde zevnitř z trafa začal bublat ještě nevytvrzený lak. Skutečně veškerý výkon se ztrácel v tom laku.
Anděl