kviz na piatok - uz ani tie kable nie su to co byvavali...

Pátek Září 4 09:38:27 CEST 2015

Ten "komunistický" tišťák byl papírový? A nejspíš měl místo epoxydu
bakelit? Pokud ano, tak se nedivím. Ještě za komunistů jsem dělal měnič
pro zkoušení nějakých relé na lokomotivách. Dávalo to 800V 100 mA a
mohlo to běžet cca na 40 KHz. Měnič jsem oživil, vyndal trafo a dones do
železničních opraven naimpregnovat. Bakelitovým lakem, kterým
impregnovali trakční motory. Měnič s naimpregnovaným trafem nedával
napětí, jen bral proud a chvíli jsem nechápal, co se děje. Pak někde
zevnitř z trafa začal bublat ještě nevytvrzený lak. Skutečně veškerý
výkon se ztrácel v tom laku.
Anděl