digitalni zpracovani signalu z anteny

Čtvrtek Září 3 12:07:29 CEST 2015

Když jste vyhodnocoval těch 200 Hz, měl jste procesor s krystalem, nebo
s vnitřním (asi RC) oscilátorem? Jak jste spouštěl převodník? Z
programu, nebo přímo z časovače? Když převodník spouštíte v přerušení,
nedostane se to do přerušení hned, ale až se nějaká instrukce dokončí.
Když jsem dělal generátor (a pak i čítač) synchronizovaný na DCF, četl
jsem okamžitý stav výstupu přijímače a podle toho jsem synchronizoval
krystal. V jiném časovém okně jsem spouštěl a ukončoval čítání. Dost
lidí nevěřilo že mi tohle může chodit přesně, ale chodí. Zásada je mít
program rozdělený na kousky, které se spolehlivě vejdou do jednoho
časového rámce. Po dokončení procesor (dělal jsem to s 8051) musíte dát
do stavu IDL a z toho se dostane přerušením do aktivního režimu úplně
přesně. S krystalem 19,6608 MHz jsem se synchronizací na 77,5 KHz neměl
problém. U Silabsu (s kterým bych teď tohle dělal) mohu ADC spouštět
přímo časovačem, procesor se jen dozví že už převod proběhnul. Takže tam
je jen HW odvozený z krystalu a to by taky mělo chodit přesně.

Ta PSK z DCF se mi tam neprojevila vůbec, protože má cca 570 Bd,
přenášený polynom má střední hodnotu fáze nulovou (jako signál bez
modulace) a filtroval jsem to dvěma krystaly s šířkou pásma 3 Hz.
Anděl