digitalni zpracovani signalu z anteny

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Září 3 11:24:22 CEST 2015

Principiálně by to mělo jít počítat i na Cortex-M0 i s tím vestavěným AD
převodníkem. Třeba Goertzelův algoritmus by si to mohl "vytáhnout" z
šumu i když se nezdá, že by na to měl ten převodník dostatečné
rozlišení. Nakonec sigma-delta převodník má základ 1-bitový převodník a
zbytek je jen digitální zpracování. Je tam ale jiný problém - fázový šum
hodin pro vzorkování. Na to je to hodně citlivé, zkoušel jsem HDO - to
je o hodně níž - asi 200 Hz a fakt se s tím musí dost laborovat aby z
toho lezl užitečný signál. DCF jsem zkoušel také - jen LC obvod s
feritkou, oddělený BF245, vzorkování 200 kHz, ale nic rozumného mi z
toho nevylezlo. Ale bylo v tom moc neznámých faktorů - nevím ani jestli
je tu vůbec signál, generátor 77.5 kHz se mi nechtělo dělat a nějak
měřit ten fázový šum taky nejsem schopen. A pak to DCF má ještě zmíněnou
fázovou modulaci a čert ví, co to s tím může dělat.
Ale pokud máte vybavení zkusil bych to napřed zavést přímo do nějaké
lepší zvukovky, která umí 192 kHz a vidělo by se.

Mrazík