ako vyriesit "ostrovny meraci system" do vonkajsieho prostredia

Pátek Říjen 30 21:33:53 CET 2015

Docela by mě zajímala cena takové LiFePO4 12V 40 Ah. I když slyšel jsem,
že Číňan to dodává za relativně rozumné ceny. Ale i tak, když jich na
těch 200 Ah budete potřebovat 5 :-(
Samovybíjení NiCd je samosřejmě závislé na spoustě věcí. Na teplotě,
výrazně na napětí článku (na stavu nabití) a taky na tom, jak je baterka
stará. Měl jsem starší články (kapacita jen 80% jmenovité) uložené 4
roky ve stavební budce (vedro, mráz). Dva články z 10 byly za tu dobu na
nule, ostatní měly mezi 1,1 a 1,15V. U baterky, která je v pořádku,
počítejte bezpečně víc jak rok. Ze 100% na 80 sleze dost rychle, ale pak
je už v pohodě. Ve Feraku se měří charakteristiky jak klesá proud při
konstantním napětí článku, od plného nabíjecího proudu až do proudu
samovybíjení. Mají to změřené pro celou řadu napětí. Nevím jestli to
někde publikují, ale nebyl by problém to u nich sehnat.
Jen pro zajímavost - na tohle měření jsme jim dělali zdroje.
http://piknymburk.cz/obrazky/zdroj80.jpg
V zadání bylo kolísání napětí pod 1 mV a aby to opravdu fungovalo, musel
ten 80A zdroj mít pod 10uV a ještě se při měření muselo dost průměrovat.
On ten článek má Ri 1 mOhm a když máte měřit na konci samovybíjecí proud
15 mA...  Argument zákazníka, že támhle ten francouzský zdroj nekolísá,
chodí to líp. Jen drobnost - nemá zvlášť napěťové a proudové svorky :-)
Anděl