ako vyriesit "ostrovny meraci system" do vonkajsieho prostredia

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Říjen 30 08:30:46 CET 2015

Dne 29.10.2015 v 15:09 Jaromir Sukuba napsal(a):
> * Aku kapacitu akumulatora zvolit?
ne jen kapacitu ale i jakou technologii clanku. Zalezi take kde ty
baterky budou - pokud budou v temperovanem prostoru je moznosti vice
pokud budou muset pracovat baterie az do zamrzu nevidim to moc dobre -
tam snad jen louhovky od Feraku.
Co se tyka kapacity tak to bude take darda - jestli pocitam dobre
potrebujete 12V*48Ah tedy cca 600Wh za den.
Z toho co jsem vypozoroval z tech mojich mereni tak jsou silene osidne
mesice rijen, listopad a prosinec, kdy prakticky neplati zadne bezne
udavane prumery - neni problem v listopadu mit treba 14 dnu za sebou
zisk z panelu na urovni 1/10 az 1/20 instalovaneho vykonu. Co je ale
horsi, ze pak prijde treba slunecny den a dalsich tyden zase deka, kdy
nedostanete nic. Pokud to tedy shrnu:

potrebujete baterii cca 480Ah coz je na 10 dnu tedy ulozenych cca 6kWh a
potrebujete solarni panel s vykonem, aby uvedeny vykon dokazal za jeden
den do baterii dostat plus uzivit zarizeni - coz v zimnim obdobi a pevne
instalovanem panelu mi vychazi tak na 1kWp panely - zisk v zamracenm dni
bude cca 50-100Wh coz da rezervu na tech cca 14 dnu provozu nez to
zcepne pokud se neudela hezky

> * Aky fotovoltaicky clanok zvolit? Bude to musiet fungovat celu zimu,
> kedy tych slnecnych dni asi nebude vola. Pozeram, ze tie clanky mavaju
> rozlicne napatie, niektore maju okolo 18V, ine zas 35 alebo viac.
napeti asi nereste s tim si poradi MPPT a menic v nem - na rozptylene
svetlo funguji lepe polykrystalicke panely a jsou i levnejsi

> * Mavaju tie clanky nejake standardne mechanicke uchyty? Alebo
> dostanem len kus "skla"?
po obvode je hlinikove ucko

> * Ako sa to riesi ked na clanok napadne sneh?
zalezi na sklonu a na typu srazek - pokud napadne perina snehu neni to
problem, ale pokud se stridaji oblevy a mraziky je to problem - namrzne
na tom krusta, ktera vytvori povrch, kde uz snih drzi dost dobre - pokud
neprijde obleva muze to tam vydrzet dost dlouho

> * Predpokladam, ze box bude treba vykurovat, aby teplota nepoklesla
> pocas mrazov pod nulu. Ako sa toto riesi? Ako obmedzit kondenzovanie
> vlhkosti?
normalne se to resi dvojitym boxem, kde vytapeni je v meziprostoru mezi
boxy - vzhledem k instalovanemu vykonu bych to neresil a slepil krabici
z EPS a resil spis nucene chlazeni. Pripadna zbytkova vlhkost se da
poresit i dosypanim silikagelem