Revoluce v LED osvetleni?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Říjen 29 21:47:59 CET 2015

Koukal jsem do nějakého reference designu od CREE a skutečně se moc
nespletete, když budete počítat s 0% účinnosti. Oni tam počítali pro
výpočet chlazení s účinností asi 15%, ale kde to číslo vzali se mi
nepodařilo vypátrat. Dříve v datasheetu bývala ta vnější kvantová
účinnost, ale to je dobré tak pro monochromatické světlo, pro představu
jak to svítí jsou lepší ty lm/w.
Těch 555 nm je dobrá připomínka, nějak mi to vypadlo, my jsme se ještě
učili definici kandely jako záření (přesně popsaného) černého tělesa,
tedy v zásadě pro bílé světlo.

Mrazík