Re: Návrhářem FPGA za 21 dní

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 28 15:55:05 CET 2015

Díky za tip na PlanAhead.
Než jste to sem napsal, tak jsem vůbec neměl tušení, že něco takového
existuje.
A i když už to vím, tak stejně na to koukám jako vrána do Živnobanky.
Z toho pěkného, barevného a interaktivního webu Xilinxu jsem se pořádně
nedozvěděl
nic. Důležité odkazy (třeba na "PlanAhead User Guide") vedou někam do háje.
Když už jsem se dostal třeba do "PlanAhead Design Tool", tak celý
dokument píše
snad jen o ISE nebo o Vivago.
Takže jsem zatím vůbec nepochopil, jestli ten PlanAhead je komplexní
samostatný
produkt (jako třeba ISE), nebo jenom nějaká nadstavba.

Nebyl byste prosím tak velmi hodný a nenapsal pár slov o tom, jaký je
případně
rozdíl mezi PlanAhead a proč použít tohle (i když zatím nevím jak) a ne ISE?
Není to mou leností, že bych to nechtěl zkoumat sám. Ale jsou to všechno
moc-gigabytové
balíky, takže ty pokusy nejsou zrovna snadné a rychlé. A hlavně moje
neznalost
problematiky zatím brání tomu, abych si dokázal udělat nějaký názor co
je dobré
a co ne.

Nenapadlo by mě, že vytvořit "Hallo world" aplikaci ve FPGA bude takhle
komplikované.
Zřejmě to bude tím, že výrobců návrhových SW je málo a tak je konkurence
malá.
Myslím, že v oblasti vývoje SW, kde je vývojových systému hodně, by si
tohle výrobce
asi nedovolil. Tam i zcela nekomerční produkty mívají snažší start.
Uznávám, že know-how toho návrhového systému je asi značné. Ale komplikované
mají být algoritmy vevnitř kompilátoru, a ne ovládání a přístup pro
uživatele.  :-(

Díky.
Petr Labaj