Spinany zdroj - stabilizace vystupu

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Říjen 27 18:01:46 CET 2015

Este ma napada jedna otazka.
Ako sa energia z motora dostane cez budic spat do zdroja?
Napada ma ze kazdy budic ma v zavernom smere diodu a energia
tecie cez nu.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, October 27, 2015 5:48 PM
To: HW-news
Subject: Re: Spinany zdroj - stabilizace vystupu

Krokáče jsou jako každý motor (a zvlášť motory s permanentními magnety) hodně dobrý generátor. Takže to řešení, kdy se spojí napájení více motorů najednou se běžně používá (resp. používá se skoro jenom tohle).

Takhle se přece jen mají větší šanci vyrovnat s nárůstem napětí v generátorovém režimu. Ten přebytek buď další motory spotřebují, nebo se aspoň rozdělí i mezi kondenzátory v ostatních driverech.

A v lepších konstrukcích je tam ještě omezovač napětí, který právě funguje jako paralelní stabilizátor (komparátor - operák nebo zenerka a k tomu výkonový tranzistor), ale ten zafunguje až při dost vysokém nárůstu napětí, takže za běžných okolností nic nežere a netopí, a zafunguje jenom když se sejdou okolnosti tak, že v jednu chvíli brzdi zrovna všechny motory najednou.

PL