Re: Návrhářem FPGA za 21 dní

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 26 23:25:04 CET 2015

Díky za informace.

Jak moc bývá prosím závislý návrh nějakého komplexnějšího řešení
na chipech konkrétního výrobce?
Myslím takový návrh, který nevyužívá žádné zvláštní speciality (PCIex
nebo jiné sběrnice atd.), takže chipy obou výrobců by měly srovnatelné
a dostatečně prostředky.

Líbilo by se mi využití FPGA v oblasti CNC, kde se dneska jeho
popularita dost zvedá. Jsou navíc k dispozici open-source návrhy
hotových úspěšných řešení, které jsou dělané na Spartanovi 6.
Myslíte, že by bylo reálné to nějak bezbolestně přeložit pro Alteru?
Bude to hromada čítačů a nějaké stavové automaty, takže na tohle asi
mají vybavení chipy obou výrobců.

Jinak v té oblasti CNC se to používá pro rychlé řízení krokáčů a serv
(tzv. stepgeny), obsluhu enkodérů atd. Díky FPGA se pak dělají
i slušné systémy na jinak ne moc výkonném HW, např. na RPi atd.

PL