Návrhářem FPGA za 21 dní

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 26 20:54:51 CET 2015

Rád bych si rozšířil obzory a chtěl bych si sáhnout na programovatelný HW.
Přece jen je dost oblastí, kde se rychlost a paralelismus hodí, a ceny FPGA
už jsou dneska celkem snesitelné i mimo státní/neziskový sektor.
Začal jsem tím, že jsem si na záchod položil knížku "Číslicové systémy a
jazyk VHDL",
kterou jsem si kdysi dávno koupil.

Pokukuju po chipech od Xilinxu, a měl bych 2 dotazy na ty, co se v
problematice
orientují (tedy ty, co už to mají na záchodě dlouho ;-).

1 - Je orientace na Xilinx ta správná volba? Moje motivace je ta, že na
Spartanech
jsou postavené některé konstrukce, kde bych se rád inspiroval. A zatím vůbec
neumím posoudit, jestli je úroveň abstrakce u složitějších řešení tak
vysoká, aby
se to dalo snadno přeportovat třeba na srovnatelně velkou Alteru.

2 - Snad si myslím správně, že nějaký základní návrhový SW (nějaké to ISE)
se dá sehnat free. Je to skutečně prakticky použitelné?
A k JTAG: pro Alteru jsou k dispozici velmi laciné programátory, ke
Xilinxovi
jsem viděl jenom o dost dražší, nebo pak nějaké triviální programátory
na LPT.
Snad se dá nějak nouzově použít i J-Link s OpenOCD.
Záleží na JTAG adaptéru nějak zásadně? Myslím z hlediska rychlosti, případně
nějakého ladění (dělá se to tak?). A jsou ty programátory v rámci výrobků
jedné firmy kompatibilní, nebo budu každý rok kupovat nový?

Díky za případné tipy a nasměrování.
Petr Labaj