[OT] Zazitky zacatecnika s sw pro STM32F

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Říjen 26 19:31:23 CET 2015

V textu

Dne 26.10.2015 v 18:39 Petr Labaj napsal(a):

> Nepodceňoval bych knihovny.  Pokud jste jako programátor oceňován podle
> množství
> vygenerovaného kódu, tak taková dobrá knihovna je k nezaplacení.
> Koho dneska zajímají nějaké extrémně rychlé a efektivní půlkilové programy?

To máte bohužel pravdu.

> Tady bych se klikátorů zastal pro změnu vážně. Nevím, jestli mluvíme o
> tom samém,
> ale nějaké "kalkulátory konstant" pro nastavení propojek nebo
> konfigurací můžou
> být pomocníkem. A to přece nemusí být až tak komplikované, spočítat
> třeba dělicí
> konstanty pro nějaké mnohaúrovnové nastavovačky PLL hodin, nebo ověření
> bezkolizního použítí periferií, která se dají přemapovávat na různé piny
> (s vygenerovaným
> upozorněním, které konfigurační registry nesmím opomenout).

> [...]
Netvrdím, že ten klikátor je špatný. Tvrdím, že napsat jej tak, aby v
něm bylo co nejméně chyb je velmi obtížné, přičemž stupeň obtížnosti
roste minimálně exponenciálně s komplexností zadání. Podle mě a třeba i
kolega wek to potvrzuje, není o moc těžší zapisovat přímo do registrů
než zkoumat, jak to vlastně autor knihovny myslel. Zvláště u něčeho tak
málo přehledného jako je to cube. Pokud to pak budete chtít udržovat,
tak vás potěš pánbůh.

Mrazík