[OT] Zazitky zacatecnika s sw pro STM32F

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 26 18:39:14 CET 2015

> Ty periferní knihovny jsou dobré pro start, když ještě člověk netuší,
> která bije. Pak do toho trochu proniknete a zjistíte, že je to
> naprosto zbytečná mezivrstva, která jen zabírá místo v paměti.

Nepodceňoval bych knihovny.  Pokud jste jako programátor oceňován podle
množství
vygenerovaného kódu, tak taková dobrá knihovna je k nezaplacení.
Koho dneska zajímají nějaké extrémně rychlé a efektivní půlkilové programy?

Když příjdete za šéfem (absolventem Filozofické fakulty na Univerzitě
Jana Bláhy
v Jablunkově), tak určitě mnohem líp zní žádost o vyšší plat, podložená
prezentací
svého díla, které vyžaduje pro svůj běh nejvyšší řadu procesorů (...
"podívejte se
šéfe, tady je jasně vidět, že je to fakt komplikovaný úkol, který už
běžná levná technika
nezvládá ... vždyť neblikám jednou LEDkou, ale hned třemi ! ...").

Nakonec zákazníci mají rádi, když jejich problém vyžaduje drahou a
výkonnou techniku,
odlesk toho high-tech vybavení zvyšuje prestiž jejich zadání a tedy i
jich samotných.

> Klikací nastavovadla by byla dobrá, ale udělat to dobře by snad uměl
> pánbůh. Kdysi jsem se učil javu - swing a jako testovací aplikaci jsem
> dělal nastavovátko pro x51. A i pro takovou jednoduchou věc je to
> složitý problém - postupně vám vyvstávají závislosti o kterých ze
> začátku nemáte tušení (nebo jen matné). Člověk, který by uměl udělat
> takový systémový návrh aby šlo jednoduše doplňovat tyto závislosti a
> to dokonce pro různé rodiny procesorů by musel být génius. A to v těch
> knihovnách jaksi není moc vidět, je to jen běžná rutina.

Tady bych se klikátorů zastal pro změnu vážně. Nevím, jestli mluvíme o
tom samém,
ale nějaké "kalkulátory konstant" pro nastavení propojek nebo
konfigurací můžou
být pomocníkem. A to přece nemusí být až tak komplikované, spočítat
třeba dělicí
konstanty pro nějaké mnohaúrovnové nastavovačky PLL hodin, nebo ověření
bezkolizního použítí periferií, která se dají přemapovávat na různé piny
(s vygenerovaným
upozorněním, které konfigurační registry nesmím opomenout).

PL