[OT] Zazitky zacatecnika s sw pro STM32F

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Říjen 26 14:57:17 CET 2015

Přesně takhle to vidím také, lépe bych to nepopsal.

Ty periferní knihovny jsou dobré pro start, když ještě člověk netuší,
která bije. Pak do toho trochu proniknete a zjistíte, že je to naprosto
zbytečná mezivrstva, která jen zabírá místo v paměti.
Klikací nastavovadla by byla dobrá, ale udělat to dobře by snad uměl
pánbůh. Kdysi jsem se učil javu - swing a jako testovací aplikaci jsem
dělal nastavovátko pro x51. A i pro takovou jednoduchou věc je to
složitý problém - postupně vám vyvstávají závislosti o kterých ze
začátku nemáte tušení (nebo jen matné). Člověk, který by uměl udělat
takový systémový návrh aby šlo jednoduše doplňovat tyto závislosti a to
dokonce pro různé rodiny procesorů by musel být génius. A to v těch
knihovnách jaksi není moc vidět, je to jen běžná rutina.
Druhý důvod, proč by tohle neměl dělat výrobce je ten, že výrobce je
úzce zaměřen na hardware, tedy sady registrů. To ale aplikačního
programátora zase tak moc nezajímá, ten potřebuje jen jasně definované
rozhraní pro práci s daty a dobrý popis toho, jak se toto rozhraní
chová. Pro periferii je ve většině případů podstatné základní nastavení,
takové ty speciální vychytávky by možná bylo lépe napsat jako zcela
oddělené funkce. Třeba USART bude ve většině případů 8 bit bez parity,
bez řízení toku s piny Tx a Rx. Pokud budu chtít RS485 9.bit s
přepínáním směru, napíšu tu inicializaci od podlahy znovu.

Mrazík