degradace optoclenu - bylo: LED G9 - saga pokracuje

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pondělí Říjen 26 06:09:26 CET 2015

Únava optočlenů byla nejběžnější závada na vstupních kartách SIMATIC S115. Typ optočlenu si, ale už nepamatuju. Bylo to ale malé čtyřnožičkové pouzdro, takže s jejich výměnou nebyly problémy.
Po problému stárnutí jsem ale nikdy nepátral, myslím, že nebude jednoduché oddělit diodu od tranzistoru. (Na rozdíl od optronu WK16413, kde to jde bez problému štípačkami).
pg