Debouncing, was: Brouk pro vstupy 24V

Zdeněk zdej na atlas.cz
Pondělí Říjen 19 12:23:33 CEST 2015

Máte pravdu, že jsou to nezávislé funkce. Ale přišlo mi logické to v
některých případech sloučit, aby se nefiltrovalo zbytečně 2x.
U mechanických kontaktů jsou zákmity, u výstupu z čidel změny vyvolané
snímanou veličinou. U obou mě zajímá ustálený stav a příznak změny. Proto
jsem obojí vyřešil buffery a s různou frekvencí jejich plnění.
Rozdíl vidím pouze v tom, že rychlé filtry běží v přerušení a pomalé v
hlavní smyčce.

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Tomáš Hamouz
Sent: Monday, October 19, 2015 12:00 PM
To: HW-news
Subject: Debouncing, was: Brouk pro vstupy 24V

Filtrace zákmitů a vyhodnocování programem jsou snad dvě na sobě nezávislé
funkce, jen je třeba dodržet aby filtrace byla dostatečně rychlá i pro ten
nejrychlejší vstup.

Klidně bych nechal filtraci vstupů společnou, a nechal program ať si hodnotu
vyhodnotí kdy chce. Samozřejmě pokud je u těch pomalých vstupů výslovný
požadavek na pomalou filtraci, pak je to třeba filtrovat zvlášť.

Tomáš

> Ano, podobný algoritmus jsem si kdysi napsal v ASM a od té doby ho
> téměř beze změn používám. V tom odkazu to dělají trochu efektivněji.
> Problém nastane, když jsou vstupy zapojené bez hlubší znalosti logiky
> programu a liší frekvence čtení sousedních vstupů. Často se sejdou
> periody od 1s do 1 ms. Pak má někde smyl posuvný registr pro každý vstup
zvlášť.