OT: oprava HDD

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Úterý Říjen 13 18:10:26 CEST 2015

To já zase četl článek, že v té Flash na desce je pouze jakýsi základní bootloader a vlastní firmware je na jedné z ploten. Pokud se podívám na nejnovější disky, tak tam ani Flash není. Čili už to bude asi integrované v procesoru. Ale jestli to je pravda?

Když se ale člověk zamyslí, že když odejde cokoli, co znemožňuje načíst obsah stopy z plotny, tak vlastně disk ani neožije v nějakém módu, který alespoň S.M.A.R.T.u řekne co je s diskem, tak asi fakt ten firmware bude na plotně.

Míra.

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Michal Grunt
Sent: Tuesday, October 13, 2015 4:02 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: oprava HDD

K ničemu to vám teď nepomůže, ale příště bych se vyvaroval dávat obyčejné disky do pole, kde se předpokládá trošku větší zátěž nebo provoz 24/7. Těch pár stovek za raid edition nebo black edition (či jiné), které jsou přímo dělané na provoz 24/7 (je to uvedeno v datasheetu) se vyplatí. Oni vědí proč to dělají a nechají si za to připlatit (protože ty obyčejné někde šidí)... Prostě tam dát něco co je pro tento druh provozu určeno.