OT: oprava HDD

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Říjen 13 15:06:44 CEST 2015

Zdravím,
  vy dokážete vyndat z těla disku hlavy, aniž byste demontoval plotny ? Měl
jsem pocit, že to většinou nejde, že tam ty hlavy jsou "pozalezlé" tak, že
bez demontáže ploten se nedají vyndat. Možná je to kus od kusu jiné.
  Já jen, že pokud ten disk má více než jednu plotnu, je velmi pravděpodobné,
že pokud nebudou ty plotny poté mít přesně tu samou orientaci (natočení)
vůči sobě, ten disk už nepoběží. Tedy si to nějak označte, ale jak, to
netuším, protože dělat na plotny čárky třeba lihofixou bych radši nezkoušel
a pilovat tam zářezy pilníkem ještě méně :-) :-).
  Jinak závada typu klepání a poté zastavení je nejčastěji způsobena:
  1) Hlavami
  2) Snímacím zesilovačem (obvykle ještě v těle disku na přívodním plochém
vodiči, takže se vymění spolu s hlavami)
  3) Poškozením ploten v místě záznamu služebních (vnitřních) informací.
  Všechny tyto závady nakonec způsobí, že disk se ani není schopen ohlásit
na sběrnici, neboť vlastně nenačte ani vlastní geometrii a kapacitu, což má
uloženo právě v těch služebních informacích (sektorech).
  Zdraví Pavel