[OT] Tak levna 3D-prn z ALiExpress nebude

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 11 16:26:21 CEST 2015

Ano, na příležitostnou akci by to šlo, ale ideální to není.
Asi jako jet na dovolenou traktorem.
Na frézku a 3D tiskárnu jsou rozdílné požadavky. 3D tiskárna může být
lagricová, ale musí jezdit dost rychle a musí mít rozměry, přizpůsobené
očekávaným výtiskům.

Naproti tomu frézka musí být tuhá, ale zase tak rychle jezdit a akcelerovat
nemusí. A navíc často nemá dostatečné rozjezdy, vhodné pro tisk
prostorových těles. Např. většina těch malých domácích routerů má rozjezd
v ose Z třeba jenom 50-100mm. A to ještě kus výšky musíte sebrat na
vyhřívanou
podložku.
No a taky to bude trochu člověku rvát srdce, když se budou hodiny až desítky
hodin ojíždět kuličkové (nebo dokonce trapézové) šrouby kvůli nějaké
vytištěné
drobnosti.

No ale přes všechny nevýhody to zřejmě udělám, i když asi jen ze
studijních důvodů
jako předstupeň před případnou běžnou 3D tiskárnou (když už ta
Ali-tiskárna nevyšla),
abych si ověřil, že mě to bude bavit a bude mi to k něčemu. Nakonec na
frézce už
vozím i laser nebo pisátko, takže už jsem si na držáku vřetene udělal
univezální úchyty
na všecko možné.
Dokonce jsem si už udělal i extruder a hot-end vlastní konstrukce a
polovodičovým
měření teploty (na rozdíl od obvyklých termistorů). Ale nakonec ho
stejně asi nepoužiju,
protože jsem na AliEx našel velmi elegantní a levný hotend, tak asi
nebudu za každou
cenu prokopávat slepé cesty.

PL