Re: 3D tisk robotického pavouka

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 11 15:46:35 CEST 2015

No to by se mělo poznat výrazně dřív, než za 20 let od teďka, protože
ABS se lisovalo
už dlouho před 3D tiskárnami. A kolem takového vstřikolisu to smrdí
mnohem víc, než
kolem 3D tiskárny. Nové velké vstřikolisy mají řešený odtah, ale dneska
se dělají různé
malé lisy pro firmy, které si lisují drobnosti jen pro sebe, a to je
prostě jen samostatně
stojící mašina bez vlastního odtahu. Teoreticky by to mohlo mít nějaký
uhlíkový filtr, ale
jednak ho podle mě nemají, druhak na nanočástice by to asi nefungovalo.
Takže to už by byli plastikáři dávno na prkně.

Ta předpona "nano" už si získala skoro podobný strašidelně-magický
nádech jako GMO.
Prostý lid si pod tím nedovede nic představit (nedá se na to sáhnout,
takže je to od čerta),
takže když chci cokoli shodit, je použití "nano" nebo "modifikovaný"
velmi efektivní.

Faktem ale je, že "nano" se používá i v kladném smyslu. Když někdo
"vymyslí" nějakou
technologii, která třeba odporuje fyzikálním zákonům (třeba že smíchám
vodu a CO2,
zaštěrkám s tím a vyleze z toho čistý kyslík, čistý vodík a kus uhlí),
tak i prostý člověk řekne,
že se mu tomu nějak nechce věřit. Ale pokud odborník použije okřídlené
"no jo, ale to
funguje proto, protože se tam používají nanotechnologie", tak většinou
ten prostý člověk
odchází na pivo uspokojen, že vědci zase jednou zachránili planetu.

PL