Re: 3D tisk robotického pavouka

František Burian BuFran na seznam.cz
Neděle Říjen 11 12:15:35 CEST 2015

ABS opravdu neni bezpecne, spousta firem je prestala v USA dodavat protoze
by se s nima tam mistni mohli
soudit za zdravotni nasledky. Da se to dohledat na google. PLA bezpecne je.
Proto i malo americkych profi
tiskaren tiskne ABS. Tam se tiskne PLA. (neplest se skladaci ti si tisknou
cokoliv)

Ono je to ted sporne protoze to nikdo nikdy netestoval a neexistuje
spolehlive rceni ze to je/neni toxicke, ale diky
vstupnim surovinam pouzitym k vyrobe se odhaduji vlivy na organismus a ABS
ma substance vysoce toxicke.
(rakovinotvorne) Ty jsou ale vazane ve strukture a zacnou se uvolnovat az
pri zahrati na urcitou teplotu coz je
prave princip 3D tisku. Je znamo ze horeni tu teplotu da, otazkou je zdali i
3D tisk uz tuto teplotu presahl - chybi
seriozni studie jake jsou ty teploty). To se ale objevi z zacnou umirat
prvni tiskari, to je ale za cca 20 let a to tu
uz stejne nebudu.

Franta

---------- Původní zpráva ----------
Od: gatilo <gatilo na centrum.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 11. 10. 2015 3:37:29
Předmět: Re: 3D tisk robotického pavouka

"11.10.2015, 3:28:52

U ABS bych ocekaval, ze tam mohou byt nejake zbytky nezreagovanych
matecnych substanci jako acrylonitril nebo styren, coz jsou docela
velke fujtajbly.
No a pomocne latky typu barviva, plastifikatory, retardery horeni a
pod, mohou byt i v PLA.
Nakolik jsou bez vlivu na lidsky organismus, sud buch.

S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Pavel Hudecek napsal:

> Používám Tebou dodané plasty na Tebou dodané tiskárně a mám nastavené
Tebou