Re: 3D tisk robotického pavouka

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 10 20:47:22 CEST 2015

Ono to navíc závisí na okolnostech. Dobře je to vidět na držáku pružinky, co jsem včera tisknul:

difference() {
.   cylinder(r1=10, r2=5, h=16);
.   translate([0,0,12]) cylinder(r=2.4, h=18, $fn=12);
}

Výsledná dírka má cca 4 mm a je nepatrně kónická, s užším koncem nahoře. Je to dáno tím, že vyšší vrstvy trvají kratší dobu. Kdybych tiskl 2 ks a dal je daleko od sebe, dírka by byla válcová a mírně větší.

PH

From: František Burian
Vytisknete si plochou desku tlustou 2mm a v ni dirky odstupnovane po 0,x mm - napr 0,5, 1, 1,5, 2, 2,5, 3 a zacnete se divit a po delsim rozboru zacnete videt i ty dalsi zvetseni rozmeru. 0,5mm je odhad, bude to presneji kolem 0,43mm pri trysce 0,4mm tzn to asi souvisi s tloustkou trysky. Pokud mate trysku 0,3 tak si myslim ze vam to zvetsi o ty 0,3mm tzn bude model vetsi o 0,6mm v celku a na velkem dilu to nepoznate.

Od: Petr Simek psimek na jcu.cz

  On Sat, 10 Oct 2015, Pavel Urbancik wrote:

  > Co me ale zaujalo je ze resite rozmery, schvalne jsem meril krabicky kterou
  > jsem delal a rozmer vyci sketchupu sedi na desetinu.
  > Je to nahoda, nebo vlastnost?

  A co tisknete ? Ja si ted vytiskl takovou placatou trubku z ABS a na 200mm
  delky to bylo mensi skoro o 2mm . Asi se smrsklo ABS , predpokladam ze ty
  remenice budou sedet, ze tiskarna tolik nefixluje.