Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

Pátek Říjen 9 09:03:21 CEST 2015

Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:

1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro motory
bez jakékoliv řídící jednotky
2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která řídí směs ve
válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky pálí
současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v
místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci
motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely
zůstaly stejné
3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle mě to
přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože nejde
použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to
měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců

P.K.