Fwd: STM CUBE - zkusenosti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Říjen 9 08:35:57 CEST 2015

>To nemusi vzdy vadit a pokud ano, tak se proste cast kodu napise primo
>bez pouziti HAL. Nevidim v tom problem,

No ved to.

>podstatne pro me je, ze se velmi
>snadno pouziva DMA

DMA sa pouziva tak, ze zapisete 4 cisla do 4 registrov (no dobre, este
jedno cislo do piateho na vynulovanie priznakov). Z toho 3 su trivialne -
zdrojova a cielova adresa a pocet taktov na prenos - a stvrty, riadiaci,
je otazka zlepenia symbolicky predzutych konstant. Uz som tu daval
priklad. Co presne na tomto potrebujete klikat?

Na druhej strane, DMA sa v roznych pod-rodinach sprava rozne - napriklad
pri nerovnakej sirke slova na zdrojovom a cielovom porte pri F0 robi nieco
ine nez pri F2/F4. Toto ale zase asi nenaklikate (netusim, neklikam, ale
pochybujem).

>A FreeRTOS pokladam za celkem efektivni system, ktery se da navic ruzne
>zoptimalizovat. Uz nejsme v dobach 8051 fungujici na 1 MHz ale na
>desitkach a stovkach MHz, tak se snad da trosku vykonu obetovat na
>komfort programovani.

>Ale to IDE SW4STM32 zalozene na Eclipse je tragedie uplne naprosta,
>stahnul jsem to, nainstaloval, vyzkousel - vse funguje ale velmi pomalu,

Presne. Uz nie sme v dobach 286 fungujucej na 16MHz, ale na jednotkach GHz
v multijadrach, tak sa snad trosku vykonu obetovat na komfort programovani.

>To Java na desktopu je uplne jina liga, to je tak pomale, ze to je otravne.

Uviedol som dva konkretne priklady praktickych aplikacii, ktore su tak
pomale (a vzhladom na trivialny hardware za to s najvacsou
pravdepodobnostou moze idiotsky napisany SW) ze to je otravne.

wek