Fwd: STM CUBE - zkusenosti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Říjen 8 23:34:43 CEST 2015

> Az na to, ze je ten konfigurator neskutecne liny (asi Java, ze)

Rovnako ako ta vygenerovana aplikacia (asi Cube a FreeRTOS, ze).

Najsmutnejsie na tom je, ze pomalost a nabubrelost softwaru (a elektroniky
vo vseobecnosti) je vseobecne akceptovana a cim dalej tym rozsirenejsia aj
na pomerne absurnych miestach.

V panelaku nam namontovali na vchod citacku RFID - prilozim, asi tristvrte
sekundy sa nic nedeje, no dobre, mozem povedat ze to trva kym sa to
precita (robil som RFID takze viem kolko to trva, ale povedzme ze, no)
potom vrrr a daju sa otvorit dvere. Znutra je tlacitko, take brutal
vandalproof celokovove, ale je pod nim normalny klikajuci mikrospinac. No
a co myslite - stlacim, asi tristvrte sekundy sa nic nedeje, potom vrrrr...

Mame tam aj novy vytah. Citi si za povinnost na LED displeji saskovat s
animaciou so sipkou, takze mu nezostava cas zobrazovat poschodie,
zobrazuje ich dost asynchronne s tym, ako chodi. Ale to nie je dolezite,
to je len taky vizualny efekt, aby sa cestujuci nenudil. Dolezite je, ze
vo dverach je snimac prekazky, sofistikovany, je tam hromada optozavor cez
celu vysku po cca 10 cm, a  prekazku indikuje aj na paneli (a samozrejme
pri zatvarani dveri ich otoci a otvori). Je uplne novy, dnes sa v nom
prvykrat viezol moj starsi syn, trocha sa s tym snimacom hral, a
poznamenal (takze to nie je len moja uchylka ze si taketo veci vsimnem),
ze ten indikator na prekazku zareaguje s oneskorenim vyse sekundy, co by
nebolo take fatalne, ale aj to otocenie smeru zatvaranie-otvaranie trva
vyse sekundy...

> Hledat to podle datasheetu bylo radove narocnejsi.

No, ja som si tu tabulku jednoducho vytlacil a pobehal po nej
highlightermi, pocmaral na nu poznamky a odkazy perom a ceruzkou...
nevidim na tom nic narocne, robil som to uz v skolke. Neskor som si ju
pridanim dalsich relevantnych informacii vylepsil do tvaru, ktora podla
mna mala byt priamo od vyrobcu
(http://www.efton.sk/STM32/STM32F4xx%20misc.pdf str.4 az 6).

To bolo pred par rokmi, ked som prototypoval, produkcnu verziu robil kolega
a klikal, odvtedy uz niekolko krat. On z toho bol tiez nadseny, tiez som
to nechapal, asi som nejaky vadny. V tom case sa ten konfigurator volal
este microxplorer, a to klikatko malo niekolko pomerne fatalnych chyb typu
ze ak clovek obsadil prvy z viacerych pinov pre nejaku periferiu, uz mu tu
periferiu neponuklo, apod. Ale javoidnost, mamutoidnost uz vtedy bola
zrejma. Najuzitocnejsou vlastnostou z toho celeho je ta uzasna animacia v
About, coho dokazom je, ze tuto vlastnost zachovavaju a rozvijaju cez
vsetky verzie...

wek