Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Říjen 7 16:07:26 CEST 2015


Je to jako násuvná lišta na vývodech svíčky.
prostě je to kus hliníku, uvnitř je cívka a dovnitř vedou dráty (vevnitř 
bývá  i nějaký spínací prvek)

Petr

Dne 7.10.2015 v 15:54 Pavel Troller napsal(a):
> Zdravím,
>    tak o tomto řešení jsem zatím neslyšel, přeci jen auta nejsou mé hlavní
> hobby :-). Jak tak o tom přemýšlím, proč je to tak udělané ? Předpokládám,
> že ta druhá svíčka je taky v nějakém válci... Čili asi nejspíše v tom
> (uvažujme čtyřválec), jehož píst se pohybuje ve fázi s pístem ve válci
> s první svíčkou. Tedy, tou dobou bude v tom druhém válci doba mezi výfukem
> a sáním a tudíž tam asi fakt nemá co bouchnout (leda, že by se předchozí
> zápal nezdařil, pak by to mohlo ještě dělat zajímavé věci).
>    A druhé 2 válce mají zase svoji dvojici svíček... Takže máme 2 cívky ?
> 2 přerušovače ? Žádný rozdělovač ? Ale to je jako Trabant :-)!
>    Nebo máme 2 rozdělovače, kde každý rozděluje jeden konec VN vinutí do
> dvou různých svíček ? To by se mi moc nelíbilo...
>    Nějak se mi to nepodařilo najít, tak se ptám tady, jak a proč je to
> takto vymyšleno :-).
>    Zdraví Pavel
>
>> Jednoduše, sekundár cívky není nijak ukostřený, jedním kabelem vede na
>> jednu svíčku, ta je přes motor spojená s druhou a druhým kabelem se to
>> vrací na druhý konec sekundáru. Má to tak focus mk1 (=od roku 1998) a
>> určitě i další auta.
>>
>> P.K.
>>
>> Dne 7. října 2015 14:40 Tomáš Mádr <ok2mtm na seznam.cz> napsal(a):
>>
>>> Svíčky v benzínovém motoru v sérii? To by mě docela zajímalo, jak taková
>>> svíčka vypadá, až doteď jsem si myslel, že na svíčku vede jeden drát a
>>> druhý je nahrazen blokem motoru. A v takovém případě netuším, jak by se
>>> daly rozumně a smysluplně zapojit do série.
>>>
>>>
>>>
>>> Tomáš OK2MTM
>>>
>>> ---------- Původní zpráva ----------
>>> Od: Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>
>>> Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
>>> Datum: 7. 10. 2015 14:36:31
>>> Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>>>
>>> Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
>>>
>>> 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
>>> 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a
>>> druhou mezeru 1mm
>>> 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé
>>> 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
>>>
>>> Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde
>>> k přeskoku jiskry?
>>>
>>> Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
>>> sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v
>>> sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen
>>> tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
>>>
>>> Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý
>>> odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud
>>> dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.
>>> předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
>>>
>>> P.K.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list