[OT] 2,5" harddisk jako cartridge

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Středa Říjen 7 15:40:21 CEST 2015

Ale vžyť tohle existuje už od dob krále klacka ve verzi 5 1/4 díra 3 1/2 diskové šuplíky. akorát se to nikdy moc neosvědčilo, protože špatný kontakt PATA konektoru (tehdy po SATách nebylo ještě ani památky) nebo pokus o vytažení disku za provozu zpravidla disk dost rozhodil.

Jakub Šerých

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Wednesday, October 07, 2015 12:51 PM
To: HW-news
Subject: [OT] 2,5" harddisk jako cartridge

Přátelé, náhodou jsem narazil na tohle:

https://www.alza.cz/silverstone-ms06b-d2275710.htm?o=1
A přesně takový nápad jsem poměrně nedávno měl v hlavě - že by to bylo skvělé udělat z 2,5" harddisku výměnné médium, jakousi cartridge pomocí takového rámečku. ALE, muselo by to přijít dřív, mnohem dřív, protože stolní PC jsou dneska na ústupu a taky si mezitím lidi zvykli připojovat externí 2,5" harddisky kabelem.
Navíc existuje to samé pro notebooky, tj. rámeček místo DVD mechaniky. Nakouk jsem k výrobci (silverstone) a má tam další zajímavé věci:

http://www.silverstonetek.com/product_storage.php?tno=0&case=c_25external&area=en
Například rámeček do 3,5" pozice, kam se vkládají 2,5" harddisky přímo:

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=548&area=en

Pavel Kadečka.