[OT] 2,5" harddisk jako cartridge

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Středa Říjen 7 15:17:29 CEST 2015

Hmm, co je na tom překvapivého?
Existuje rozhraní externí SATA, tak proč ho nepoužít přímo?

IBM pro své tehdejší laptopy používala rozhraní Ultra Bay, které umožňovalo do díry pro CD mechaniku strčit buď disk, nebo třeba stojánek na palm pilot (brendovaný IBM), baterku, nebo třeba numerickou klávesnici.

https://www.google.cz/search?q=ibm+laptop+ultrabay&tbm=isch

http://smg.photobucket.com/user/dr_st/media/A31p-X32/IMG_0269-2.jpg.html

Hezké je, že když si člověk koupil prázdnou, tak byl uvnitř alespoň šroubovák.

A taky později vyšla redukce z ultrabay na USB.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Pavel Kadečka
Komu: HW-news
Datum: 7. 10. 2015 12:50:48
Předmět: [OT] 2,5" harddisk jako cartridge

Přátelé, náhodou jsem narazil na tohle:

https://www.alza.cz/silverstone-ms06b-d2275710.htm?o=1

A přesně takový nápad jsem poměrně nedávno měl v hlavě - že by to bylo skvělé udělat z 2,5" harddisku výměnné médium, jakousi cartridge pomocí takového rámečku. ALE, muselo by to přijít dřív, mnohem dřív, protože stolní PC jsou dneska na ústupu a taky si mezitím lidi zvykli připojovat externí 2,5" harddisky kabelem.

Navíc existuje to samé pro notebooky, tj. rámeček místo DVD mechaniky. Nakouk jsem k výrobci (silverstone) a má tam další zajímavé věci:

http://www.silverstonetek.com/product_storage.php?tno=0&case=c_25external&area=en

Například rámeček do 3,5" pozice, kam se vkládají 2,5" harddisky přímo:

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=548&area=en

Pavel Kadečka.