[!!Mass Mail]Re: ze sa na to uz nevyserem...

Úterý Říjen 6 20:05:11 CEST 2015

Dobrého dne přeji, zajímavé čtení pane Buriane.
Nerozumím ale té pasáži o demografickém vývoji. Každý student znamená prachy ale jak to ovlivňuje demografický vývoj? Chápu, že to ovlivní zásadním způsobem hospodaření školy ale dotyčný vývoj?
A proč ta škola (když už není schopna vyrazit lemply v průběhu studia) alespoň nepoužije diplomky a státnice jako kvalitní filtr? Ze studenta prachy dostala (když už jste s tím začal) ale jméno by si kazit nemusela…
Nebo jsou prachy za studenta nějak podmíněny tím že školu dokončí?
Omlouvám se za možnou naivitu v mých dotazech ale je to velmi smutné čtení. Obzvláště když si uvědomím kolik úsilí jsem diplomce věnoval já a odhadem i 95% spolužáků z mojí bývalé třídy… To bylo před 33 lety.

Zdravím
L. Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of František Burian
Sent: Tuesday, October 06, 2015 7:27 PM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re: ze sa na to uz nevyserem...

Ahoj Danieli,

  Ja bych to vzal klidne hned, jako student i jako vedouci. Problem je ze my nedelame v RF takze
nemuzu zajistit odborne vedeni pro RF cast - ostatne jak jsem na listovici rikal.

  No a studenti, to je dneska slozite. Ja jsem vypsal pekne zadani na robota, ktery by mel pomahat
pri vyuce v dalsich semestrech. Prihlasil se mi na to jediny student, ktery po rozhodovaci dobe
oznamil ze to nebere ze je to moc slozite, ze by musel neco delat. (den po listovici). Tak jsem se
nas* a toho robota kompletne vyrobil podle zadani ktere bylo pripraveno na 2 semestry. Za 4 plne
pracovni dny po 8 hodinach. Tomu studentovi by to trvalo tak cca tyden max plnych 14 dni kdyby
byl hodne nesika.

Uroven diplomovych praci ktere ted zadavame musi byt takova, aby se prihlasili, aby jim to nevzalo
vic nez tech 7 dni prace za rok. Nejlepe jen reserse, simulace nebo kresleni schematu a jednoduchy
kod do cipu (od navrhu jednovrstve DPS jsou tu prece firmy...) Jeste pred cca 3 lety byli studenti
vcelku sikovni a daly se mezi nimi najit "exemplare" ktere byly ukazkou vzornych pilnych studentu
kteri u diplomky neco umeli - a hlavne chteli umet -

Pravda letos mam par studentu, ktere mi kolegove zavidi. Ti kteri dokazali na bakalarku sice nefunkcne
ale aspon nejak projit procesem navrh - vyroba - oziveni hardware a na diplomku jsem jim dopsal ze to
maji dokoncit aby to fungovalo. Jsem zvedav jestli se "pochlapi".

Letos poprve v historii fakulty byla na ustavu komise, ktera u zaverecne zkousky vyhodila za den zkousek
vsechny studenty kteri se uchazeli o Ing titul. To hovori za vse.

To tve zadani je sice prestizni, ale predpoklada od studentu praci a tudiz si jej nikdo nevybere :-(
Proto si myslim ze taky ti skolitele se brani takovato zadani vypisovat aby si nestrouhli ostudu u tak
renomovane laboratore - respektive by to zadani dali nejakemu studentovi o kterem dopredu vi ze by je zvladl.

Zvysit uroven si nemuzeme dovolit, magicke sluvko je "demograficky vyvoj" a protoze kazdy student
znamena prachy tak je musime drzet az do konce. Demograficky vyvoj se zlepsi za cca 10 let, v te dobe
bude mit smysl zvysovat kvalitu.

Pekne je to videt ze na doktorat se nam hlasi ti kteri obhajoby ing dali napodruhe/napotreti a jsou prijati
s tim ze nepocitaji ze by ho nekdy dodelali.

Takze - chapu tve rozhorceni a plne s Tebou souhlasim. Kdyby se dalo od Vas vypsat zadani neco robotickeho
(napriklad roboticky sber informaci z RF systemu, byt obsahove by to bylo stejne, tedy bez RF frontendu) tak
bych to plne obhajil u sveho vedouciho a mohl bych to vypsat pod sebe. S rabbitem i modbusem jsme delali.

Franta

P.S. Kdyz z toho vypadne prvni bod (a veci s tim souvisejici - tj navrh, prizpusobeni, ...) tak je to vhodne
i pro nase studenty Automatizace. Ti ale se budou stejne bat predposledniho bodu.