ZENIT 2015/2016

Daniel Valuch balu na k-net.fr
Pondělí Říjen 5 23:27:38 CEST 2015

Zdravim osadenstvo,

pomaly zaciname organizovat 32. rocnik sutaze mladych elektronikov
ZENIT. O akcii tu pravidelne referujem.

Pripomeniem, ze sutaz trva skoro 2 dni. Snazime sa testovat komplexne
vedomosti studentov, otazky aj zadania su postavene tak, aby pri tom
museli rozmyslat.

Sutazne discipliny su nasledovne:
1) test 30 otazok z roznych oblasti elektroniky a elektrotechniky
2) slovne zadany problem typu navrhnite obvod ktory... Uloha nemusi mat
jedinecne riesenie, mozu pouzit rozne principy a technologie
3) uvod do praktickej casti. Mladsi studenti analyzuju funkciu zadaneho
elektrickeho obvodu
4) programovanie mikrokontrolerov, programuje sa AVR v jazyku C
5) prakticka cast - navrh, vyroba a osadenie plosneho spoja zo zadanej
schemy, ozivenie a odovzdanie

Posledny rocnik bol velmi uspesny, finalisti dosiahli velmi vysoke
skore, zariadenia sa vydarili a aj sponzori pomohli velmi zaujimavym
sposobom. Siesti finalisti vyhrali 4-kanalove digitalne 100MHz
osciloskopy a celkovy vitaz dostal 8-tyzdnovu staz v oddeleni
vysokofrekvencnych systemov v CERN, Zeneva.

Zadania, fotografie a ine dokumenty z poslednych dvoch rocnikov su u mna
na webe:
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/zenit/

Celkovy vitaz, stazista, si cenu plne zasluzil, je naozaj velmi dobry.
Pocas pobytu navrhol a stihol zrealizovat zariadenie na stabilizaciu
teploty optickych vlakien, ktore budeme pouzivat v urychlovaci:
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/zenit/2015_stazlass/thermal_compensation_report.pdf

Aj tento rok mam nejake predstavy o cenach pre vitazov a tom co by sme
chceli na sutazi robit (vratane krajskych kol). Bol by som rad, keby som
latku, co som si minuly rok nastavil nepodliezol.

Preto potrebujeme pomoc partnerov. Pripravil som malu prezentaciu celeho
podujatia (taka pre management)
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/zenit/promo/Zenit_prezentacia.pdf

Ak sa vam sutaz paci a mali by ste chut pomoct viete kde napisat. Zatial
sme, hlavne koli administrativnej narocnosti, pracovali len s malym
poctom vacsich partnerov. Myslim, ze by bolo cool ponuknut moznost
podpory aj v mensich sumach formou podobnou crowd fundingu (nieco na
sposob "leptadlo pre 10 sutaziacich hrdo venoval Fero S.").

Vsetci vieme ako je dolezite podporovat mladych nadanych studentov
(chodi nam to na pracovne pohovory do firiem), tu mame prilezitost pre
to aj nieco konkretne urobit.

Dakujem.

b.