OT Nejsou ty diesely v os. autech proste uz moc zastarale?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 2 19:22:01 CEST 2015

Takže jestli to dobře chápu, tak jde jen o to, že při vyšším tlaku vzniká
více sazí, při nadbytku vzduchu zas NOx a nejvyšší energetická účinnost
nastává v místech, kde se tyhle oblasti překrývají... Hm... asi to bude
chtít levnější baterky.

S tou spotřebou velkých lodí to bude spíš urban legend. Stovky l/km vs
jednotky l/100 km je poměr 10k. To nebudou ani všechny jedoucí auta v ČR,
natož na světě:-)

PH

----------------------------
From: Admin HWnews
Hehe, no ono je to spis tak, ze to kam se dostaly naftaky se pomalu ale
jiste dostavaji benzinaky. Jde o to, ze soucasne nahonene turbozazehove
motory zacinaji mit problem plnit normy v kourivosti coz je presne to co
se vycitalo naftakum. Dokonce tusim bude za dva roky problem u benzinu
splnit normu bez toho ze by se pouzil DPF.

Jinak s temi lodemi bych si moc nefandil - cmoudi to na mori, kde to
nikoho netankuje. Nevim zda to je nejaka urban legend, ale pry deset
nejvetsich nakladnich lodi sveta vyprodukuje naprosto stejne emise jako
vsechny auta na svete. Pokud vezmu, ze takova kontejnerova lod sezere
odhadem cca 200-400l/km tak tomu docela verim.