OT Nejsou ty diesely v os. autech proste uz moc zastarale?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Říjen 2 17:15:03 CEST 2015

Jak tak sleduji věci okolo dieselů v autech, napadlo mě, že se už dostaly do
situace, jakoby po železnici jezdily parní lokomotivy s lapačem sazí a
odsiřovací jednotkou. Tzn. prostě se dnešní ekologické požadavky dostaly za
hranice rozumně využitelných technických možností malých dieselů.

Když je v lodi, nebo lokomotivě motor o výkonu v MW, není problém k němu
přidat i nějaké ekodoplňky, podobně, jako např. odprašnění a odsíření v
uhelné elektrárně. V autě mi to přijde ovšem trochu úlet.

Nebylo by nejlepším řešením, kdyby se prostě v EU snížila spotřební daň na
benzín?

PH