Elektroinstalace a tvrdy vs. ohebny kabel

Neděle Listopad 29 21:42:26 CET 2015

Taky jsem k lankům neměl důvěru, protože tvrdé dráty pod pořádně
utaženým šroubem (drát se ve svorce trochu rozmáčkne a vytvoří dokonalý
spoj), to je klasika. Jenže technika je už někde jinde :-( Zásuvky a
vypínače s bezšroubovými svorkami ... když do takové svorky dám tvrdý
drát a zase ho vyndám, abych tam hledal lupou nějakou plošku, jak se
svorka do drátu zamáčkla. Takže v podstatě bodový spoj. Myslím že to
takových svorek je lanko i vhodnější. Probíral jsem s elektrikářem, jaké
zásuvky jsou lepší. Řekl mi že bezšroubové, protože u šroubových jsou
svorky udělané z takových materiálů, že při pořádném utažení se závit
strhne.
Když jsem si v baráku zapojoval světla, hodně jsem pak litoval, že jsem
tam dal tvrdé CYKY. Mám nad sádrošem fólii (parozábranu), kabely
procházejí skrz oblepené páskou. Při manipulaci musím hodně opatrně,
abych tu fólii nepotrhal. Měkký kabel by tam byl mnohem lepší.
Anděl