RE: Výběr notebooku

Zdeněk zdej na atlas.cz
Pátek Listopad 27 05:40:38 CET 2015

Díky moc za postřehy. Vidím to velmi podobně.

Vyplývá mi z toho nejlepší 15" ve fullHD a následně případná korekce DPI.
Asi je to nejschůdnější cesta.
Stejně mi rozum nebere, proč přestali vyrábět 15" s 1600x900. Mám ho doma a
měl jsem ho i v předchozím zaměstnání a připadalo mi to jako ideální
rozlišení pro tuto velikost displeje...

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav
Šinko
Sent: Thursday, November 26, 2015 11:57 PM
To: HW-news
Subject: Re: Výběr notebooku

Doma (sukromne) mam PC a monitor 22" 1680x1050, pixel 0.2821mm. V praci mam
notebook plus externy monitor 23.6" 1920x1080mm, pixel 0.2721 a uz aj tam sa
mi niektore fonty zdali male, ale stale znesitelne. LCD na NB je 15"
1920x1080. Tak male pismenka som sice videl, ale stalo to namahu.
Vek neoklamem, takze zblizka zaostrujem tazsie (zatial bez okuliarov).
Tak som si zvacsil DPI na 125%. Niektore aplikacie takto zobrazuju
nezmyselne velke pismena, typicky vsade bol "klasicky programatorsky"
font Courier New 10 velky. Zmensil som ho v aplikaciach na 8 a zobrazuje to
uplne identicky ako 10-tku bez 125% zvacsenia. Ale urcite je zvacsenie pomoc
v start menu, v menu/stromoch aplikacii, apod. Na druhej strane nepotrebujem
vacsi "caption" okien, ten som v apperance patricne zmensil, aby vyzeral ako
bez zvacsenia.
Potvrdzujem, ze niektore aplikacie tieto manipulacie nezvladaju so ctou.
Napr. v Br na y terminali su fonty zvacsene (co chcem), ale tlacidla nie, t.j.
pismena sa do nich nevojdu uplne. MSVC zvacsi ikony v toolbare tak, ze vyska
toolbaru zbytocne narastie a ikony su rozmazane. Ine aplikacie toto nerobia.
Takze potvrdzujem, ze zvacsenie DPI nie je dokonale, ale je to cesta a rad
ju vyuzivam. Znizenie rozlisenia displeja naopak cesta nie je. Ked LCD nema
nativne rozlisenie, zobrazenie je neostre. Mne vadia aj vsetky ClearType a
podobne vyhladzovacie nezmysly, to vsetko som vypol a systemove fonty vo Win
7 ako calibri a ostatne "optimalizovane pre vyhladzovanie" som nahradil
klasickymi pixel->pixel fontami.

TSMS