Výběr notebooku

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Listopad 26 23:57:29 CET 2015

Doma (sukromne) mam PC a monitor 22" 1680x1050, pixel 0.2821mm. V praci
mam notebook plus externy monitor 23.6" 1920x1080mm, pixel 0.2721 a uz
aj tam sa mi niektore fonty zdali male, ale stale znesitelne. LCD na NB
je 15" 1920x1080. Tak male pismenka som sice videl, ale stalo to namahu.
Vek neoklamem, takze zblizka zaostrujem tazsie (zatial bez okuliarov).
Tak som si zvacsil DPI na 125%. Niektore aplikacie takto zobrazuju
nezmyselne velke pismena, typicky vsade bol "klasicky programatorsky"
font Courier New 10 velky. Zmensil som ho v aplikaciach na 8 a zobrazuje
to uplne identicky ako 10-tku bez 125% zvacsenia. Ale urcite je
zvacsenie pomoc v start menu, v menu/stromoch aplikacii, apod. Na druhej
strane nepotrebujem vacsi "caption" okien, ten som v apperance patricne
zmensil, aby vyzeral ako bez zvacsenia.
Potvrdzujem, ze niektore aplikacie tieto manipulacie nezvladaju so ctou.
Napr. v Br na y terminali su fonty zvacsene (co chcem), ale tlacidla nie,
t.j. pismena sa do nich nevojdu uplne. MSVC zvacsi ikony v toolbare tak,
ze vyska toolbaru zbytocne narastie a ikony su rozmazane. Ine aplikacie
toto nerobia. Takze potvrdzujem, ze zvacsenie DPI nie je dokonale, ale
je to cesta a rad ju vyuzivam. Znizenie rozlisenia displeja naopak cesta
nie je. Ked LCD nema nativne rozlisenie, zobrazenie je neostre. Mne
vadia aj vsetky ClearType a podobne vyhladzovacie nezmysly, to vsetko
som vypol a systemove fonty vo Win 7 ako calibri a ostatne
"optimalizovane pre vyhladzovanie" som nahradil klasickymi pixel->pixel
fontami.

TSMS