DAB a Inet radio v Lidlu

Čtvrtek Listopad 26 09:10:43 CET 2015

Analogové VKV rádio má frekvenční rozsah do 15kHz. A za starejch časů bylo
rádio na AM, které ho má ještě menší. Babička měla takové rádio, hrála jí
tam nějaká Regina nebo jak se ta stanice jmenovala. A stačilo jí to.

Většina lidí nevyžaduje žádou TOP kvalitu zvuku (nebo obrazu), prostě jim
to stačí. Včetně mě. Raději budu preferovat televizi bez výpadků nebo
kostičkování než HD vysílání, ve kterém bude co chvíli škvrkat. A raději
budu mít rádio, které bude hrát třeba i mono nežli super stereo, ve kterém
bude šumět, kdykoliv někdo projde kolem antény.

Nějakou super kvalitu ve skutečnosti vyžaduje jen pár podivínů. Takový ten
běžný Franta uživatel na to dlabe.

Jeden příklad - táta si pořídil do kuchyně nějakou LG LCD televizi s
úhlopříčkou asi 22cm. Umí i HD příjem, takže na pozici 1, 2 má ČT1 HD a ČT2
HD. Ale na co, když většinou se na tu televizi kouká máma zádama, když
vaří. A na co, když na té 22cm obrazovce stejně nikdo ani nepozná, jestli
je to HD. Zato tam vypadne obraz vždycky, když se krájí chleba - protože
ten elektrický kráječ trochu ruší.

P.K.