Nabijeni superkondenzatoru

Michal Medek michal.medek na worldonline.cz
Neděle Listopad 22 22:09:11 CET 2015

Zdravim,

koupil jsem nekolik superkondenzatoru na ebay a ted si s nimi zkousim
hrat, hlavne abych ziskal nejake zkusenosti.
Mam takove pokusne zapojeni: solarni clanek, ktery dava cca 10-15V pri
plnem osviceni, potom menic DC-DC step-down na 2.65V, dale
superkondenzator. Pokracovani je DC-DC step-up na 3.3V a konecne male CPU.
Kdyz mam kondenzator nabity, tak vse celkem dobre funguje. Zasviti
slunce, menic naskoci a kondik se nabiji. Kdyz prestane svitit, tak je
klid. Protoze menic na CPU chodi az do 0.27V, tak to funguje pekne.
A ted ten problem: kdyz se kondenzator uplne vybije a zacne svitit
slunce, tak prvni menic nechce naskocit. Asi to ma za vinu prilis velky
nabijeci proud, ale ja nevim, jak to vyresit. Nechce se mi radit do
serie odpor (skoda kazde ztracene energie), ale jak donutit menic, aby
fungoval i do tak velike zateze?
Zkouseli jste nekdo neco podobneho, nebo mate a jake s tim zkusenosti?
Tahle soucastka mi pripada docela perspektivni, ale zatim mi chybi vice
zkusenosti. Zabyvate se tim nekdo?

Mikes