Freescale ARM - jak zacit

Petr Weissar weissar na kae.zcu.cz
Pátek Listopad 20 14:55:46 CET 2015

Zdravim,

pouzivame jak Kinetisy, tak STM32 (ty mozna vic :-) ...
U Kinetisu je hezky Procesor expert vestaveny v Codewarrioru (starsi
IDE) nebo v Kinetis Design Studio (nové IDE, jen ARMy) - jsou to IDe
primo od Freescale, zalozene Eclipse.
Samozrejme lze pouzit Keil, Atollic, ...

Ohledne ladeni je pro cipy Freescale pouzitelny BDM nebo obecny SWD. Pro
zkouseni jsou nejlepsi nejake Freedom kity za par stovek, jsou of M0/M0+
po M4, nektere jsou i 5V (KE rada), navic ruzne periferie typu
akcelerometr, LCD, touch, ...
Na vsech techto destkach  je OpenSDA, coz je dalsi maly ARM, ktery po
USB komunikuje s PC a nabizi COM port, MassStorage a debugovaci funkce.
Pripadne je tam mozno nalejt JLink a mozna i jiny debugovaci FW.

Znam i 8-bity (S08 prave Freescale nebo x51), prechod celkem v pohode,
jen ty datasheety jsou o dost tlustsi :-)
Latence a podobny detaily neresim, hodne veci dava HW sam - DMA, IRQ,
plno rezimu casovacu pomaha. Pri nejhorsim dam vykonejsi procesor :-) -
v ramci jednoho vyrobce jsou casto periferie podobne se stejne
pojmenovanymi registry, cili C-ckovej kod celkem prenositelnej.

U STM32 mne teda zklamal ten klikaci nastroj Cube, ve srovnani s
Procesor Expertem je vysledny kod dost tezkopadny a obcas mi prislo, ze
tam neco chybim abych si to dodelal, PE naopak udela presne to, co cekam.

Petr