3D Tisk z PET.

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Listopad 20 13:32:57 CET 2015

ABS je co do tepelné roztažnosti hrůza, PLA je mnohem lepší.

Teď tisknu i z PET. Ale začátky byly docela porod, při nízké teplotě
nechytalo a při vysoké asi od 3. vrstvy těsně po tisku šumí. Prostě vylezl
průhledný a za pár desetin sekundy se napěnil. Nakonec mám u první vrstvy
nastavenou max. teplotu a u dalších něco pod min a už je to OK.

Budu z toho tisknout izolátory do Blumleinova generátoru. S nima jsem měl
problémy, že z PLA navlhaly a z ABS se zas ke konci ulomily, jak se hlava
šprajcla o nadzvednutý okraj. Tak budou z PET a aby byly hladčí, nakonec je
namočím do ABS rozpuštěného v acetonu:-)

Mimochodem, čím nejlépe lepit PET?

PH

-----------------------
From: Petr Simek
Zajimave - jak byl ten kelimek vysoky ? Ja tisknul z ABS takovy oval
220x90mm, vysoky asi 90mm a steny tenke cca milimetr a dost jsem bojoval
s tim ze od urcite vysky se to trhalo. Jak uz tam nejde teplo od
podlozky tak se ty horni vrstvy smrstovaly a na mhoha mistech to
"lousklo" i kdyz jsem tam mel vyztuhy. Smrsteni toho ABSska je asi 0.75%
a to pri vetsich rozmerech skorepin dela problem.

Taky mam problem s tim drhnutim pri prejizdeni hlavy v te same vrstve
pres uz vytistene tenke casti. Chyba je ve sliceru ktery udela vnitrni
a vnejsi hranu a pak jeste dovnitr mackne vypln ale dava ji tam moc
takze vycuhuje nad ty krajove casti. Neprisel jsem na to jak to
omezit. Kdyz jsem upravil koeficient plneni tak to zmenilo i tisk
vostin na takove drobne (s temi ale problem neni) ale tu jednocarovou
vypln tenkych sten to neovlivnilo.