presnost keramickych kondenzatorov vacsich kapacit

Středa Listopad 18 12:33:57 CET 2015

> Mimochodom, tieto su nominalne 10%, CC1206KKX7R7BB105. Tiez viem, ze su
> urcene na blokovanie a tam na par percentoch nezalezi.

Zrovna jsem se chtěl zeptat, co na to datasheet, podle kterého můžou být
tyhle kondy 5, 10 nebo 20%. No a jestli jsou 10%, tak se tam těsně vešly
(když uvážíme možnou chybu měření apod.). A samozřejmě, proč by měl výrobce
dávat 10% kapacity navíc, když každý šetří kde může a i CYKY kabely se už
vyrábějí s tolerancí, jak jinak, něž u toho spodního minima. Měď je drahá,
kapacita zřejmě taky ;) A některé hospody už mají u velkého piva v ceníku
napsáno 0,47l...

P.K.